Chris Harwood

prof. Chris Harwood

BIO:

Prof. Harwood, PhD is a Professor of Sport Psychology at Nottingham Trent University in the UK. As a scientist-practitioner, his research interests lie in the psychosocial aspects of athlete development and performance including the roles of the coach, parents, and the wider social and performance environment. He has published over 150 journal articles, book chapters and books on these topics, and serves on several journal editorial boards. As a registered psychologist, he has held the position of senior psychologist within professional football clubs and for the Lawn Tennis Association where he leads the organisational strategy for tennis parent education and support. He developed the 5Cs framework as a user-friendly method of integrating key concepts of psychology into athlete development programmes and continues to supervise and consult with coaches, athletes, parents and practitioners. He enjoys competing as a National-level veteran tennis player for his region in the UK.

Opis wykładu:

Positive Sport Parenting: How Practitioners can Optimise Parental Skills and Involvement in Youth Sport.

Youth sport represents a rich opportunity for enabling significant psychological growth and development in young people if coaches and parents can optimise the environment for the young athlete. This presentation will illustrate how practitioners can help to optimise the critical roles of parents by taking a position of support and care to nurture their knowledge and confidence. Insights and strategies from youth academy programmes, sport federation projects and professional experience with families will be shared to show how parents can improve their levels of expertise as a resource to support the health of the athletic triangle.  

Zrzut ekranu 2024-04-3 o 23.52.30

Daria Abramowicz

BIO:

Psycholożka sportowa posiadająca ponad 25-letnie doświadczenie w sporcie także jako zawodniczka i trenerka. Pracuje w obszarze performance psychology ze sportowcami, trenerami, managerami oraz rodzicami zawodników w różnym wieku, zarówno w dyscyplinach indywidualnych, jak i zespołowych. Wspiera proces szkoleniowy i sportowy rozwój na różnych poziomach zaawansowania. Skupia się na całościowym podejściu do kariery sportowej pamiętając, że sportowiec to przede wszystkim człowiek. Współpracuje także z obszarami związanymi z biznesem, kulturą i edukacją. 

Posiada doświadczenie we współpracy między innymi z kadrami narodowymi w kolarstwie i pływaniu, z tenisistami i zawodnikami innych dyscyplin na poziomie mistrzowskim w wielu krajach. Odpowiada za przygotowanie mentalne w sztabie szkoleniowym Igi Świątek. Prowadzi także projekty edukacyjne, wykłady i szkolenia zakładające zwiększanie świadomości społecznej w zakresie ważnej roli psychologii w środowiskach high performance.

Opis wykładu:

Wsparcie psychologiczne sportowców i sztabów szkoleniowych w przygotowaniu do oraz podczas Igrzysk Olimpijskich.

Przed nami Igrzyska Olimpijskie, które dla sportowców są imprezą docelową, często nawet ukoronowaniem kariery, a przede wszystkim wyjątkowym (pod wieloma względami) przeżyciem. Podczas wykładu opowiem o tym, jakie są najważniejsze obszary i cele pracy psychologicznej w kontekście bezpośredniego przygotowania do Igrzysk oraz o tym, jakie pułapki można zastać na drodze prowadzącej do Paryża. Wszystko to z perspektywy największego napięcia, najwyższego poziomu stresu oraz największej intensywności uprawiania sportu na najwyższym poziomie we współczesnym świecie.

416655792_1107563123891766_4309136289280736237_n

Alicja Nowicka

BIO:

Psycholożka sportu certyfikowana przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego i Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie (studia podyplomowe), trenerka warsztatu psychoedukacyjnego, instruktorka rekreacji ruchowej.

Specjalizuje się w pracy indywidualnej i grupowej ze sportowcami różnych dyscyplin. Wykorzystuje i łączy różne metody treningu mentalnego i pracy psychologicznej w sporcie. Pracę z zespołami sportowymi prowadzi w oparciu o proces danej grupy, wspierając rozwijanie umiejętności i relacji korzystnych w kontekście osiągania szeroko pojętego mistrzostwa sportowego.

Współpracuje ze związkami sportowymi, wspiera zawodniczki i zawodników seniorskich kadr narodowych, pracuje także z młodzieżą i rodzicami młodych zawodników, trenerami i osobami zarządzającymi w sporcie.

Opis Wykładu:

Budowanie mistrzowskiego środowiska w praktyce, czyli o pracy psychologicznej z kadrami narodowymi.

Obecność psychologów w sztabach kadr narodowych staje się w ostatnich latach coraz bardziej oczywista, nadal nie zawsze jest jednak standardem. Wiąże się tymczasem z oczywistymi korzyściami, pozwalając przede wszystkim dostarczać usługi psychologiczne i trening mentalny osobom zainteresowanym. Praca „z orzełkiem na piersi” stwarza jednak zdecydowanie więcej możliwości, o których opowiem podczas wykładu. Będzie to okazja do przyjrzenia się roli psychologów w sztabach, wyzwaniom wynikającym z tej roli, a także korzyściom, jakie z pracy psychologicznej mogą czerpać całe środowiska sportowe. W zależności zaś od doświadczeń zawodowych słuchaczy – wystąpienie pozwoli lepiej poznać ten obszar pracy w sporcie albo poszerzyć własną perspektywę.

dagmara budnik przybylska

dr Dagmara Budnik-Przybylska

BIO:

Doktor nauk humanistycznych w zakresie psychologii, absolwentka studiów magisterskich i doktoranckich z psychologii Uniwersytetu Gdańskiego oraz studiów podyplomowych: Psychologia Sportu, Doradztwo Zawodowe oraz licencjackich na kierunku Edukacja niepełnosprawnych intelektualnie z terapią indywidualną. Pracuje od 2005 roku w Zakładzie Psychologii Sportu Instytutu Psychologii Uniwersytetu Gdańskiego, pełni funkcję z-cy kierownika Studiów Podyplomowych z Psychologii Sportu oraz opiekuna Sekcji Psychologii Sportu koła naukowego ANIMA. Członek Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, członek zarządu Sekcji Psychologii Sportu przy PTP, członek Europejskiej Federacji Psychologii Sportu (FEPSAC). Pięciokrotnie nominowany psycholog olimpijski oraz certyfikowany psycholog sportu klasy mistrzowskiej. Autorka lub współautorka kilkudziesięciu opublikowanych artykułów naukowych. Jej główne zainteresowania naukowe dotyczącą wyobrażeń w sporcie.

Opis Warsztatu:

Wyobrażenia w akcji.

Celem warsztatu będzie zapoznanie uczestników z technikami prawidłowego stosowania treningu wyobrażeniowego. Podczas zajęć będziemy poznawać definicję treningu wyobrażeniowego, określimy do czego można użyć elementów treningu wyobrażeniowego w przygotowaniu zawodnika oraz przećwiczymy sposoby stosowania podstawowego treningu wyobrażeniowego

Grzegorz-Więcław

Grzegorz Więcław

BIO:

Certyfikowany psycholog sportu Europejskiej Federacji Psychologii Sportu FEPSAC, absolwent wydziału psychologii i komunikacji na Simon Fraser University (Vancouver, Kanada) oraz psychologii sportu i aktywności fizycznej na University of Jyväskylä (Jyväskylä, Finlandia). Obecnie mieszka w rodzinnych Gliwicach i współpracuje m.in. z Polskim Związkiem Lekkiej Atletyki, Akademią Piłkarską Piasta Gliwice, Śląskim Związkiem Piłki Nożnej oraz zawodnikami indywidualnymi różnych dyscyplin sportowych. Pracował także z reprezentacją Polski w rugby na wózkach oraz klubami Superligi w piłce ręcznej, Futsal Ekstraklasy, I ligi koszykówki i żużla. Dodatkowo prowadzi warsztaty szkoleniowe, wykłada na uczelniach wyższych, publikuje i tłumaczy teksty związane z psychologią sportu. W 2018 roku wyszła jego pierwsza książka pt. Ile sił w głowie: Psychologiczny niezbędnik biegacza. Prowadzi autorski kanał podcastowy „Glowa Rządzi”. Sam uwielbia ruch, a szczególnie w postaci aktywności fizycznej, podróży oraz rozwoju osobistego.

Opis wykładu:

Refleksje z pracy psychologicznej podczas zawodów sportowych.

Jak psychologowie sportu organizują swoją pracę w różnych sytuacjach na swojej ścieżce zawodowej, a w szczególności podczas zawodów sportowych?

Podczas tego wykładu zdecydowałem się uchylić rąbka tajemnicy, jak wygląda moja praca psychologiczna od kuchni. Będę dzielić się refleksjami, na podstawie konkretnych przykładów z pracy ze sportowcami i zespołami przy największych imprezach mistrzowskich jak i zwykłych meczach ligowych. Pokażę to, co działało i dlaczego, a także to, co nie zadziałało na przestrzeni moich ostatnich lat praktyki. Podczas wykładu podzielę się także swoimi zagwozdkami, znakami zapytania i nierozwiązanymi zagadkami, które mam nadzieję zainspirują uczestników, do wglądu we własną praktykę, naukę na swoich i moich błędach i dalszy rozwój. 

 

karolina chlebosz

Karolina Chlebosz

BIO:

Psycholog sportu, trener przygotowania mentalnego, pracownik dydaktyczny uczelni wyższych, instruktor sportu, nauczyciel wychowania fizycznego, sportowiec amator. Od wielu lat współpracuje z zawodnikami, trenerami, rodzicami, zespołami i reprezentacjami Polski różnych dyscyplin. Swój warsztat doskonali poprzez uczestnictwo w szkoleniach, konferencjach krajowych i międzynarodowych, superwizje, terapię własną, praktykę zawodową oraz liczne publikacje - autorka programu treningu mentalnego w Akademii Lecha Poznań, współautorka książki „Trening Mentalny - Psychologia Sportu w Praktyce” oraz artykułów w czasopismach naukowych m.in. Journal of Sport & Exercise Psychology.

 

Opis wykładu:

Psychologiczne wsparcie układu nerwowego- co robić, a czego nie, aby funkcjonował optymalnie.

"Droga życiowa człowieka zależy od trzech czynników: tego jak radzi on sobie z wyzwaniami, jak chroni słabe punkty i jak zwiększa swoje zasoby" R. Hanson & F. Hanson

 

Podczas wykładu będziemy rozmawiać o układzie nerwowym. Zastanowimy się, co i jak buduje naszą psychologiczną stabilność (reorientacja, przerwa, energia pobudzenia, wizualizacja, stabilizowanie poprzez ciało). Porozmawiamy, jak wspierać nasz układ nerwowy na co dzień oraz w obliczu wyzwań sportowych i nie tylko. Będzie refleksyjnie i praktycznie.

julia chomska

Julia Chomska-Kuffel

BIO:

Psycholog sportu, trener przygotowania mentalnego, specjalista terapii Biofeedback EEG, posiada certyfikat I stopnia TSR. Od 12 lat popularyzuje hasło swojej firmy Psycho Komfort: SUKCES RODZI SIĘ W GŁOWIĘ.  Stawia na poszerzanie świadomości poprzez praktyczny trening mentalny od najmłodszych lat uprawiania sportu. Jest psychologiem w drużynie wielokrotnego Mistrza Polski na żużlu- Stali Gorzów. Przez długoletnie doświadczenie w tej dyscyplinie autorka rozdziału podręcznika dla trenerów wydanego przez Polski Związek Motorowy: „Metodyka Szkolenia w sporcie żużlowym. Przygotowanie psychologiczne”. Psycholog w Szkole Mistrzostwa Sportowego oraz klubie 1 ligi Wieżyca Stężyca, gdzie współpracuje z Mistrzyniami Polski w siatkówce kobiet w kategorii juniorek, Wicemistrzyniami Polski w kategorii kadetek oraz brązowymi medalistkami w kategorii młodziczek. Współpracuje z trenerami, rodzicami, zawodnikami sportów indywidualnych oraz drużynowych na każdym szczeblu zaawansowania od amatorów, przez juniorów, po profesjonalistów i przygotowanie mistrzowskie.

Opis wykładu:

Praca psychologa sportu w warunkach ekstremalnych na przykładzie pracy w sporcie żużlowym.

Żużel to najbardziej specyficzna dyscyplina sportu na świecie. Zawodnicy mogą startować w kilku ligach jednocześnie. Dlatego zadaniem psychologa sportu jest stworzenie z jednostek monolitu na 2 godziny, bo często już następnego dnia rywalizują ze swoimi kolegami z drużyny w innej lidze lub zawodach indywidualnych. Żużel to czarny sport, a motor żużlowy nie ma hamulców, więc strach i lęk przed kontuzją sięgają zenitu. Zawodnicy przemieszczają się po całej Europie, w tygodniu robiąc kilkanaście tysięcy kilometrów w swoich samochodach. Ciężko tu mówić o regeneracji. To sport, gdzie zarabiasz tylko w momencie, gdy zdobywasz punkty, a presja finansowa i walka o skład jest ogromna. Żużel to sport, gdzie byłam świadkiem wielu kontuzji mniejszych, ale i tych kończących kariery. Śmierć na torze, kalectwo, śpiączka- tym może zakończyć się wyścig żużlowy. Praca w żużlu nauczyła mnie, że niemożliwe nie istnieje, a psycholog musi być przygotowany na wszystko i mieć oczy dookoła głowy, wyciągać wnioski i podejmować decyzje w ekspresowym tempie. Tu etyka zawodowa musi być na równi z empatią i kreatywnością, bo nigdy nie wiesz jakie warunki zastaniesz na miejscu i z czym przyjdzie Ci się mierzyć.

wojtas radwan monika

Monika Wojtas-Radwan

BIO:

Psycholog sportu, psychoterapeuta.

Absolwentka psychologii oraz doradztwa filozoficznego i coachingu na Uniwersytecie Śląskim. Ukończyła studia podyplomowe na katowickim SWPSie na kierunku “Pozytywna psychologia sportu dzieci i młodzieży” a także pięcioletni Akredytowany Kurs Psychoterapii w Katowickim Instytucie Psychoterapii. Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Sekcji Psychologii Sportu PTP. Wieloletni zawodnik karate, jak i instruktor tego sportu. Uczestniczy w wielu kursach i szkoleniach. Regularnie superwizuje swoją pracę.

Na co dzień pracuje przede wszystkim z dziećmi, młodzieżą oraz ich rodzicami i trenerami. Wspiera ich na sportowych ścieżkach, ale również w sytuacjach wymagających psychoterapii. Z zawodnikami pracuje indywidualnie oraz prowadzi warsztaty i szkolenia grupowe.

Prywatnie miłośniczka książek, nart i szkoleń ze swoim psem.

Opis Warsztatu:

Techniki psychoterapii integracyjnej w pracy psychologa sportu.

“Rób to, co możesz, w miejscu, jakim jesteś i z tym, co masz”. Theodor Roosevelt

Psychoterapia integracyjna pozwala na korzystanie z różnych nurtów oraz rozumienie i budowanie strategii do indywidualnych potrzeb klienta. W trakcie warsztatu zastanowimy się czym jest psychoterapia integracyjna oraz z czego korzysta. Opowiem o kilku technikach, które z mojego doświadczenia dobrze sprawdzają się podczas pracy z zawodnikami. Spróbujemy zbudować plan pracy z zawodnikiem zgłaszającym wybrane problemy podczas uprawiania danej dyscypliny. Uczestnicy będą mogli wypróbować narzędzia i dostosować je do własnych gabinetowych potrzeb.

natalia koperska

dr Natalia Koperska

BIO:

Psycholog sportu. Doktor nauk o kulturze fizycznej.  Absolwentka psychologii w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej (specjalizacja: psychologia osiągnięć w sporcie, biznesie i na scenie) oraz studiów podyplomowych i doktoranckich na Akademii Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie. Zainteresowania naukowe to zachowania przywódcze oraz zarządzanie zespołem w esporcie. Pracuje w nurcie Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach. Trener Umiejętności Społecznych oraz Treningu Zastępowania Agresji. Praktyk komunikacji bez przemocy (Nonviolent Communication, NVC).

Ulubione obszary, w których szkoli to zarządzanie stresem i efektywna praca w sytuacji presji, przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu, work-life balans zwiększający efektywność pracownika, a także budowanie oraz zarządzanie zespołem zorientowanym na wynik. Realizowała szkolenia m.in. dla firm, licznych klubów i szkół sportowych oraz organizacji esportowych. Od 2010 roku prowadzi szkolenia, warsztaty psychologiczne a także indywidualne treningi mentalne. Współpracowała z najlepszymi drużynami League of Legends, Counter Strike czy Valoranta. Nauczyciel akademicki w Wyższej Szkole Kultury Fizycznej i Turystyki im. Haliny Konopackiej w Pruszkowie.

Opis Warsztatu:

Budowanie zespołu w sytuacji dużej zmienności na przykładzie esportu.

Podczas warsztatu przyjrzymy się zasadom i procesowi budowania efektywnie działającego zespołu w niesprzyjających temu warunkach. Natalia przedstawi swoje doświadczenie w tworzeniu drużyn esportowych - funkcjonujących przez większość czasu zdalnie, które w krótkim czasie muszą stać się zgranym zespołem. W trakcie warsztatu porozmawiamy o tym, na co zwracać szczególną uwagę, jak budować zaufanie i ducha drużyny w grupie funkcjonującej zdalnie, jak wykorzystać krótkie bootcampy czy zgrupowania oraz jakie narzędzia mogą pomóc w budowaniu i zarządzaniu takim zespołem - w esporcie, sporcie oraz biznesie. 

 

dominika kuchta

Dominika Kuchta

BIO:

Psycholog sportu, certyfikowany psycholog PTP, współpracuje z reprezentantami Polski w koszykówce (seniorskiej, młodzieżowej), a także z zawodnikami i trenerami klubów koszykarskich w Europie i Stanach Zjednoczonych, psycholog Kadry Narodowej U17 w koszykówce 3x3 (2023).

Absolwentka psychologii klinicznej na Uniwersytecie Gdańskim oraz studiów podyplomowych Stosowana Psychologia Sportu na SWPS we Wrocławiu. Swoje doświadczenie zdobywała współpracując z licznymi klubami sportowymi (m.in. koszykarski WKS Śląsk Wrocław). Obecnie prowadzi prywatną praktykę w Gdyni, gdzie pracuje ze sportowcami wielu dyscyplin drużynowych i indywidualnych. Dodatkowo współpracuje z Uniwersytetem Medycznym w Gdańsku uczestnicząc w projekcie badawczym mającym na celu szerzenie świadomości wśród młodych sportowców, trenerów i rodziców w zakresie zapobiegania kontuzjom. Autorka licznych artykułów psychologicznych oraz naukowych, a także prelegentka na konferencjach. Rozwija swój warsztat wprowadzając nowe metody i technologie do swojej pracy. Specjalizuje się również w treningu psychomotorycznym oraz szkoleniach i warsztatach dla klubów, związków, trenerów oraz zawodników.

Opis Warsztatu:

Trening koncentracji z Focus Calm i Vector Ball

Umiejętność koncentracji jest fundamentem w rozwoju sportowca, a także pojęciem obszernym i dającym wiele możliwości w pracy z zawodnikami. Podczas warsztatu omówimy praktyczną stronę koncentracji, jej rolę i wykorzystanie w przygotowaniu sportowym, poznamy ćwiczenia wspomagające rozwój indywidualny i drużynowy, a także nauczymy się w jaki sposób wdrażać i łączyć trening w pracy psychologicznej i trenerskiej.

Naszą uwagę skierujemy na dwie technologie, dzięki którym zagłębimy się w treningu skupienia z różnych perspektyw: Focus Calm, czyli zestaw do neurofeedbacku, który cieszy się dużą popularnością m.in. w NBA, NFL, NHL oraz Vector Ball jako narzędzie do poznawczego treningu percepcji wizualnej.

 

konrad czapeczka

Konrad Czapeczka

BIO:

Psycholog sportu z Krakowa, były piłkarz, autor, edukator, a prywatnie mąż Oli i tata Bruna, nieustający marzyciel.

Zawodowo łączy pasję do sportu i psychologii, pracując jako psycholog sportu, specjalizujący się w pracy z piłkarzami i trenerami. Wieloletnie zaangażowanie w klubie Stal Rzeszów i współpraca z Polskim Związkiem Piłki Nożnej (PZPN) w zakresie szkolenia trenerów, podkreślają jego dążenie do rozwoju polskiej piłki nożnej.

Ponadto, jest współautorem programu "Atlas Trenera", który promuje rozwój kompetencji miękkich trenerów w Polsce. Jego praca i doświadczenie nabyte w EduSport umożliwiają mu dalsze badanie i promowanie dobrostanu – fundamentalnego elementu, niezbędnego w osiąganiu zarówno sukcesów sportowych, jak i osobistego zadowolenia. Dzięki doświadczeniu jako autora serii książek „Mentalny Kop” i założyciela firmy EduSport, może łączyć teorię z praktyką, oferując holistyczne podejście do psychologii sportu.

Opis wykładu:

Jak szkolić trenerów w zakresie psychologii sportu na przykładzie Modelu 442

Skuteczne budowanie zespołów i zarządzanie ludźmi w sporcie wymaga wiedzy psychologicznej i zaawansowanych umiejętności miękkich, obejmujących zarządzanie sobą, komunikację czy budowanie relacji. Przedstawiając Model 442, skupię się na procesie rozwoju kompetencji miękkich u trenerów, podkreślając etapy, od samoświadomości po kompetencje menadżerskie.

Dla psychologów sportu, wykład zaoferuje wgląd w narzędzia i metody pracy z trenerami. Trenerzy otrzymają praktyczne wskazówki, jak mogą pracować nad własnymi kompetencjami miękkimi. 

Zakładając, że nie ma jednego uniwersalnego podejścia, podzielę się doświadczeniami z prowadzonych przeze mnie szkoleń dla trenerów. Wykład ma na celu zapewnienie zarówno trenerom, jak i psychologom sportu, praktycznych narzędzi do pracy nad kompetencjami miękkimi, wspierając efektywność i dobrostan w środowisku sportowym.

Ola Zienowicz
Pola Weiner

dr Aleksandra Zienowicz-Wielebska

BIO:

Psycholog sportu oraz psycholog wykonania, praktyk i dydaktyk. Współpracuje z USWPS WZ. Sopot oraz Katowice. Współpracuje z zawodnikami na poziomie młodzieżowym i seniorskim, a także przedstawicielami innych obszarów wykonania (głównie z twórcami filmowymi). Współpracuje z m. in. Polskim Związkiem Gimnastycznym, klubem piłki ręcznej Młyny Stoisław Koszalin, Uczniowskim Klubem Sportowym GALEON i Formela Fight Team Władysławowo. Doktoryzowała się na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej UJ. 

Pola Weiner

BIO:

Psycholog sportu i wykonania (mgr, Uniwersytet Gdański). Współpracuje z USWPS WZ Sopot oraz Katowice. Pracuje z zawodnikami sportów indywidualnych i drużynowych. Współtworzy projekty związane z wdrażaniem treningu mentalnego wśród dzieci i młodzieży, trenerów oraz rodziców (np. projekt: „Piłkarska przyszłość z Lotosem”). Od 2019 psycholog w Polskim Związku Tenisowym. Współpracuje z Hokejową Szkołą Ziętary oraz organizacją Football Lab.

Dr Aleksandra Zienowicz-Wielebska i Pola Weiner założyły Centrum Psychologii Wykonania, są także członkiniami Fundacji Sportu Pozytywnego. Wraz z Ewą Serwotką napisały książkę „Psychologia osiągnięć dla twórców filmowych” (Wydawnictwo Wojciech-Marzec, 2017).

Opis Wykładu:

Psychologia wykonania, czyli co psycholog sportu może zaoferować innym dziedzinom?

Jako psychologowie sportu coraz częściej pracujemy z przedstawicielami innych obszarów wykonania. Wiedza z zakresu psychologii sportu znajduje swoje zastosowanie w m. in. branży muzycznej, medycznej, filmowej. Poszczególne obszary wykonania mają wiele punktów styku, wykonawcy konfrontują się z podobnymi wyzwaniami, które generują liczne potrzeby psychologiczne. Psychologia sportu na wiele z tych wyzwań znajduje odpowiedź, a dzięki trafnej adaptacji narzędzi/technik może być pomocna w aplikowaniu ich do innych branży. Jednak, aby działać skutecznie w poszczególnych obszarach wykonania warto poznać specyfikę pracy danej profesji. Podczas wykładu omówimy bliżej specyfikę funkcjonowania filmowców, etapy produkcji filmu, aby przyjrzeć się możliwościom wdrażania psychologii. Omówione zostanie np. przygotowanie mentalne do castingu, zarządzanie napięciem w sytuacji pitchingu, możliwości wdrażania technik psychologicznych w okolicznościach pracy na planie filmowym czy rola regeneracji po zakończeniu dni zdjęciowych.

Natalia Witkowska

Natalia Witkowska

BIO:

Socjolog, Coach, Trener Umiejętności Psychospołecznych, Certyfikowany Trener Oddechu Metodą Butejki, Instruktorka Jogi oraz Trener EEG-Biofeedback. Absolwentka Górnośląskiej Wyższej Szkoły Handlowej w Katowicach.
Z wielką pasją i doświadczeniem, łączy wiedzę i praktykę w obszarze psychologii sportu, oddechu i jogi, aby wspierać sportowców w osiąganiu ich pełnego potencjału. pomaga zawodnikom w rozwijaniu umiejętności koncentracji, odporności psychicznej i efektywnego zarządzania stresem, co jest kluczowe dla osiągania wybitnych wyników w sporcie.

Pracuje z dziećmi oraz dorosłymi w zakresie rozwoju osobistego oraz treningu mentalnego. Zarówno z zawodnikami sportów drużynowych oraz indywidualnych takich jak: pływanie, karate, koszykówka, piłka nożna, szermierka.

Pomaga wydobyć z ludzi własny potencjał w celu zwiększenia ich efektywności działania. W ludziach szuka inspiracji i motywacji do własnego rozwoju. Prywatnie aktywna mama dwóch córeczek.

Opis warsztatu:

Trening oddechu metodą Butejki w pracy ze sportowcami

Warsztat oddechowy metodą Butejki dla sportowców ma na celu nauczenie uczestników, jak efektywnie zarządzać swoim oddechem w celu poprawy wydolności fizycznej, zwiększenia pojemności płuc, poprawy koncentracji oraz efektywniejszego zarządzania stresem. Metoda Butejki, koncentruje się na kontroli nadmiernego oddychania, które jest powszechne wśród sportowców i może prowadzić do zmniejszonej efektywności w sporcie.

Ten warsztat jest skierowany do sportowców wszystkich poziomów zaawansowania, trenerów oraz fizjoterapeutów sportowych, którzy chcą zrozumieć wpływ technik oddechowych na wydajność sportową i nauczyć się, jak je efektywnie stosować w treningu, podczas zawodów i w życiu codziennym.

Spotkanie będzie obejmować zarówno teorię, jak i praktyczne aspekty metody Butejki, z dużym naciskiem na praktyczne ćwiczenia i techniki, które uczestnicy mogą od razu wcielić w życie. Skupimy się na tym jak prawidłowo oddychać przez nos oraz znaczenie tego dla zdrowia i wydajności. Uczestnicy poznają techniki redukujące potrzebę nadmiernego oddychania, ćwiczenia na naukę kontrolowania tempa i głębokości oddechu oraz wykonają test wysycenia organizmu tlenem.

Zdjęcie M. Kaczmarek

Magdalena Kaczmarek (Kemnitz)

BIO:

Psycholog sportu certyfikowany przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne, Akredytowana przez Polski Komitet Olimpijski w 2010 i 2015 roku, mgr psychologii i studiów podyplomowych Akademia Trenera na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, absolwent studiów podyplomowych Psychologia Sportu na Uniwersytecie Gdańskim. Od 2009 roku współpracuje z zawodnikami różnych dyscyplin na zrożnicowanym poziomie mistrzostwa. Prowadzi indywidualną praktykę - współpracuję indywidualnie i warsztatowo. Współautorka książki „Trening mentalny – psychologia sportu w praktyce” oraz zeszytu pracy „Dokąd zmierzasz – wsparcie w sportowych dążeniach”. Wciąż odkrywająca nowe dyscypliny sportowe - olimpijka, wielokrotna medalistka Mistrzostw Świata i Europy we wioślarstwie, Mistrzyni Polski w triathlonie na dystansie Ironman, brązowa medalistka Mistrzostw Polski w brazylijskim jiu-jitsu. 

Opis Warsztatu:

Sport dzieci i młodzieży – sposoby na wsparcie emocji.

Częstym wyzwaniem wśród młodych zawodników jest trudność w radzeniu sobie z emocjami, a konsekwencją niesportowe zachowanie, odpuszczanie dalszych starań w rywalizacji, konflikty z innymi członkami zespołu, czy w skrajnych sytuacjach autoagresja. 
Na warsztacie poruszymy temat emocji, kładąc szczególny nacisk na emocje dzieci i młodzieży w sytuacjach okołosportowych. Naszym teoretycznym wsparciem będzie Procesualny Model Regulacji Emocji wg Gross’a. Gross definiuje regulację emocji jako proces, poprzez który wpływamy na to, jakich emocji doświadczamy, kiedy ich doświadczamy, w jaki sposób oraz jak je wyrażamy. 
Na warsztacie podzielę się swoją praktyką. Zaproszę do ćwiczeń rozpoznawania sytuacji wzbudzających emocje, osadzenia emocji w ciele i ćwiczeń opartych o pracę z myślami. Na koniec stworzymy bazę sposobów wentylowania emocji dopasowaną do zasad wybranych dyscyplin sportowych.